NEWSLETTER

Kwaliteit boven kwantiteit

E-Mail marketing is zonder meer een van de meest gecontesteerde vormen binnen de hedendaagse marketingmix. Door de jaren heen is er een negatieve connotatie aan gegeven die het eigenlijk niet verdiend. Het probleem zit hem net in het voordeel. Het is zo kostenefficiënt dat bedrijven de slinger helemaal lieten doorzwaaien tot hij als een sneeuwbal op de muur uit elkaar spatte. Het moet een van de meest irritatie opwekkende marketingtools zijn, vergelijkbaar met de in plasticfolie verpakte goedkope ‘advertentieblaadjes’ die wekelijks postbussen in Vlaanderen en ver daarbuiten doen uitpuilen.

Is E-Mail marketing daarom dood en begraven? Bijlange niet! Het blijft erg kostenefficiënt en wie het goed aanpakt blijft er resultaat uit halen. De kunst is om de typische promotiemail een fancy kleedje aan te trekken, niet te overdrijven in frequentie en te segmenteren. Niet alle klanten hoeven alle newsletters te ontvangen. Iemand die net een nieuwe driezit gekocht heeft, kan misschien beter een mailing krijgen over die knappe bijhorende designlamp, deze past perfect bij zijn nieuwe zetel en zeg nu zelf: een reservezetel gaat hij wellicht niet kopen…

Meten is weten: dat geldt zeker ook voor uw newsletter. De programma’s waar we mee werken leveren niet alleen een schat aan data op, maar ze zorgen er tevens voor dat uw newsletter 100% ’responsive’ is: hij ziet er net zo aantrekkelijk uit op het kleine smartphonescherm als op die grote iMac.